Schitul Țibucani

Schitul Țibucani

joi, 8 noiembrie 2012

Roua serii căzuse deja…



Rugăciunile florilor ajunsese la El. Frații mei își făcuseră deja rugăciunile și se culcaseră. Era atâta liniște în somnul lor încât nu îmi venea să cred ce se întâmplase. O fi fost soarele prea tare, ori vântul prea furios, peste zi. Adormite sunt și chipurile din curte…ale nevinovatelor animale, torcând un vis de cer senin cu stele mici și multe. Și e frig și totul apasă. Eu nu puteam ațipi decât din când în când… Parcă eram un spin bolnav, stingher și singur, ce se uita sfios cu dragoste și bucurie la firele de trifoi cu patru frunze… Mă gândesc că există și balade pentru o buruiană ca mine, cântate de îngeri de piatră acoperiți cu florile raiului. Îngere, tu ai aripi... Te rog să așezi semințe de gând curat, bine mirositor, aducător de dulceață de trandafir !…
Toți sunt frații mei, cu picături de rouă peste ei. O fi rouă, o fi lacrimi, o fi aripi de înger ?!... Și roua alunecă lin, lin pe tulpină…picurând de sus, dintr-o floare albă, cu patru petale…Floare de iasomie și tu porți semnul crucii ? Și tu ești semnul Iubirii Lui ?!... Ohh, da, crucea…plină de rouă…
Cineva de Sus, îngână un cântecel dulce despre cum fiecare are locul lui, rostul lui și bucuria lui în cer și pe pământ. Iar iubirea are întotdeauna forma crucii !...Din cruce se naşte Învierea...

ieromonah Hrisostom Filipescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu